"Пластыкавыя звычкі": НОВАЯ САЦЫЯЛЬНАЯ РЭКЛАМА АПЕРАТАРА ДМР

10.01.2024

Перагледзець спажывецкія звычкі на карысць экалогіі заклікаюць новыя сацыяльныя ролікі Аператара другасных матэрыяльных рэсурсаў.

Мы звыкліся з пластыкам. Гэта зручна, танна і практычна. Але пластык - гэта таксама і глабальная пагроза для здароўя, клімату і прыроды. Кожны год у свеце вырабляецца каля 430 млн. тон пластыка, з якіх большая частка становіцца адходамі. Яны забруджваюць глебу, ваду і паветра, выклікаюць хваробы, шкодзяць марскім жывёлам і раслінам, спрыяюць парніковага эфекту.

Сімвалам пластыкавага забруджвання сталі пакеты. Яны так хутка заваявалі сваё "месца пад сонцам", што сталі проста ўсюдыіснымі. Іх знаходзяць і ў акіянскіх глыбінях, і на горных вяршынях. Нядзіўна, бо па статыстыцы кожную хвіліну ў свеце выкарыстоўваецца больш за 1 мільён пластыкавых пакетаў. І перапрацоўка пакетаў - вельмі працаёмкая справа, іх цяжка сабраць з-за іх лёгкасці і лятучасці. А трапляючы на палігон для смецця, яны раскладаюцца сотні гадоў.

Цяпер вытворчасць і продаж аднаразовых пластыкавых пакетаў абмежаваны або забаронены больш як у 70 краінах. Важную ролю ў паступовай адмове ад іх адыграла спыненне выдачы бясплатных пакетаў у магазінах. Прычым паступова ўсё больш мер рэгулявання прымяняецца не толькі адносна пакетаў, але і адносна аднаразовых пластыкавых вырабаў.

Многае залежыць і ад нашых спажывецкіх звычак. Перагледзець іх на карысць экалогіі зусім не складана. І на гэта накіравана новая рэкламна-інфармацыйная кампанія Аператара другасных матэрыяльных рэсурсаў "Пластыкавыя звычкі". Кампанія стартавала ў 2023 годзе і працягнецца ў 2024 годзе.

"Звярнуць увагу на праблему пластыкавага забруджвання, паказаць яе не абстрактна, а праз нашае паўсядзённае жыццё – менавіта такая задача стаяла ў працэсе стварэння новых ролікаў сацыяльнай рэкламы. Рэалізаваць яе хацелася не сумна, з гумарам, – кажа галоўны спецыяліст па інфармацыйнай працы Аператара другасных матэрыяльных". рэсурсаў Святлана Мацкевіч.- Цэнтральным чынам першага роліка мы абралі ажываючы пакет, які нібы прывід пераследвае ўсіх вакол, пакідаючы паўсюль наступствы сваіх цёмных спраў: у ежы, у вадзе, на вуліцах у выглядзе смецця.Але пазбавіцца ад гэтай пластыкавай наслання проста - замест пакета на касе вазьміце з сабой у краму шматразовы шопер".


Другі ролік тэматычна і сюжэтна працягвае першы. Атрымаўся свайго роду міні-серыял. Сітуацыя развіваецца і героі роліка паказваюць, як лёгка "пластыкавыя" звычкі замяніць на экалагічна адказныя. Бо сёння гэта 10 з 10! І хто ведае, што падорыць вам лёс ва ўзнагароду.


Як адзначае сцэнарыст і рэжысёр ролікаў «Пластыкавыя звычкі» Сяргей Варапаеў, у стварэнні ролікаў было тры важныя моманты: “Першае – сувязь крэатыву з рэальнымі паводзінамі людзей. Успомніце, як мы не гледзячы бяром пластыкавыя пакеты ў крамах. Другое – даць акцёрам магчымасць сыграць. Дворнік мяце вуліцу - гэта руціна, але дворнік, які ўступіў у сутычку з пакетам, гэта ўжо сцэнарый. І трэцяе - якасць ролікаў. Мы выкарыстоўвалі анаморфотную кінаоптыку, каб дамагчыся максімальнага мастацкага эфекту, і старанна папрацавалі з каларыстыкай. Хачу падзякаваць нашым выдатным акцёрам Івана Шэндрыкаву, Таццяну Фралова, Марыю Ісаеву, Сяргея Навіцкага, выказаць удзячнасць усёй здымачнай групе і асабліва адзначыць ролю заказчыка праекта - «Аператара другасных матэрыяльных рэсурсаў» за іх прафесійны падыход і звычку рабіць рэкламу цікавай!"


Трэба адзначыць, што ў Беларусі на дзяржаўным узроўні падтрымліваецца скарачэнне спажывання аднаразовага пластыка. Сярод мер - развіццё другаснай перапрацоўкі, інвестыцыі ў развіццё вытворчасці шкляной тары, упакоўкі з паперы, кардону, навуковыя даследаванні ў галіне вытворчасці экалагічна бяспечных альтэрнатыў, тэхнічнае рэгуляванне і скарачэнне імпарту палімернай упакоўкі. З 2021 года ў беларускіх кафэ і рэстаранах забаронена выкарыстоўваць аднаразовы пластыкавы посуд. Некалькі буйных рытэйлераў падпісалі пагадненне аб намерах зніжаць выкарыстанне пластыка, прапанаваўшы пакупнікам экадружалюбную альтэрнатыву.
Назад да спісу