Пытанне/адказ

ЛЬГОТА 1.2 ДЛЯ ІНДЫВІДУАЛЬНЫХ ПРАДПРЫМАЛЬНІКАЎ. У ЯКІХ ВЫПАДКАХ ІП ВЫЗВАЛЯЕЦЦА АД ПЛАТЫ ЗА ЎПАКОЎКУ ТАВАРАЎ?

ІП вызваліцца ад платы за ўпакоўку ўвезеных тавараў, у выпадку выкарыстання гэтых тавараў ва ўласнай дзейнасці пры вытворчасці прадукцыі, выкананні работ, аказанні паслуг і для агульнагаспадарчых патрэб або рэалізуемых пры ажыццяўленні імі рознічнага гандлю або грамадскага харчавання. У такім выпадку падача справаздачы аб выкананні абавязку таксама не спатрэбіцца. Звярніце ўвагу, што льгота датычыцца толькі ўпакоўкі ўвезеных тавараў. Калі ІП увязе ўпакоўку ў якасці тавару, напрыклад, палімерныя пакеты для рэалізацыі пры ажыццяўленні ім рознічнага гандлю, то абавязак адносна гэтых пакетаў будзе ўзнікаць.

ЛЬГОТА 1.4 УПАКОЎКА САЦЫЯЛЬНА ЗНАЧНЫХ ТАВАРАЎ. ЦІ ВЫЗВАЛІЦЦА АРГАНІЗАЦЫЯ АД АБАВЯЗКІ Ў ВЫПАДКУ ЎВОЗА НА ТЭРЫТОРЫЮ РБ САЦЫЯЛЬНА ЗНАЧНЫХ ТАВАРАЎ Ва ЎПАКОЎЦЫ?

У выпадку ўвозу арганізацыяй тавару, які трапляе ў пералік сацыяльна значных тавараў, абавязак у частцы ўпакоўкі дадзенага тавара ўзнікаць не будзе. Дакументы, якія пацвярджаюць узнікненне прававых падстаў для вызвалення ад абавязку, у дадзеным выпадку не прадугледжаны, бо права на вызваленне ад абавязку прадастаўляецца такім арганізацыям, зыходзячы з уключэння ўвазімых тавараў у пералік сацыяльна значных тавараў, цэны на якія рэгулююцца дзяржаўнымі органамі (у тым ліку часова на працягу аднаго года). На дадзены момант пералік сацыяльна значных тавараў, цэны на якія рэгулююцца Міністэрствам антыманапольнага рэгулявання і гандлю не больш як 90 дзён на працягу аднаго года, зацверджаны аднайменнай пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17 студзеня 2014 г. № 35.

ЛЬГОТА 1.4 Упакоўка ДЛЯ САЦЫЯЛЬНА ЗНАЧНЫХ ТАВАРАЎ. АРГАНІЗАЦЫЯ РОБІЦЬ КАРТОННЫЯ СКРЫНІ І РЭАЛІЗУЕ ЮР АСАБАМ, ЯКІЯ ПАКУЮЦЬ У ІХ САЦЫЯЛЬНА ЗНАЧНЫЯ ТАВАРЫ. ВЫЗВАЛЬНЯЕЦЦА АД АБАВЯЗКА АРГАНІЗАЦЫЯ, ЯКАЯ РОБІЦЬ КАРТОННУЮ ЎПАКОЎКУ?

Так, арганізацыя вызваляецца ад абавязку, у выпадку, калі картонная скрыня будзе выкарыстана для ўпакоўкі сацыяльна значных тавараў у тым жа справаздачным квартале, у якім узнік абавязак. У выпадку, калі прававыя падставы для вызвалення ад абавязку прыпадаюць не на справаздачны квартал, у якім узнік абавязак, то арганізацыі неабходна заключыць з аператарам дагавор, унесці плату і прадставіць інфармацыю аб выкананні абавязку. Пры наступным узнікненні прававых падстаў для іх прымянення ў арганізацыі застаецца права на вяртанне і (або) залік у лік будучых плацяжоў залішне аплачаных сум.

ЛЬГОТА 1.6 ЭКСПАРТ ТАВАРА. АРГАНІЗАЦЫЯ УВЕЗЛА КАРТОННЫЯ СКРЫНІ, ЧАСТКА З ІХ УПАКАВАЛА ЎЛАСНУЮ ПРАДУКЦЫЮ І ВЫВЕЗЛА ЗА МЕЖЫ РБ, А ЧАСТКА РЭАЛІЗАВАЛА ЮР. Асобе, ЯКІЯ рэалізавала на ЭКСПАРТ. ЦІ ВЫЗВАЛІЦЦА АРГАНІЗАЦЫЯ АД АБАВЯЗКА?

Так, заканадаўствам прадугледжана вызваленне ад абавязку ў адносінах да тавараў і тавараў ва ўпакоўцы, якія вывезены за межы РБ. Гэтыя тавары могуць быць вывезены самім імпарцёрам або іншым суб'ектам гаспадарання, якому яны былі рэалізаваны, як у нязменным, так і ў змененым стане (у складзе іншай прадукцыі). Пры гэтым у выпадку, калі прававыя падставы для вызвалення ад абавязку прыходзіцца:
  • на той жа справаздачны квартал, у якім узнік абавязак, імпарцёр вызваляецца ад унясення платы. У дадзеным выпадку неабходна прадставіць аператару інфармацыю аб выкананні абавязку з указаннем звестак аб абставінах, якія пацягнулі вызваленне ад абавязку;
  • на другі справаздачны квартал, імпарцёру неабходна заключыць з аператарам дагавор, унесці плату і прадставіць інфармацыю аб выкананні абавязку. Пры далейшым узнікненні прававых падстаў для іх прымянення колькасць ільготаваных будзе ўлічвацца пры разліку платы ў наступным справаздачным перыядзе.

ЛЬГОТА 1.6. ЭКСПАРТ ТАВАРА. ЦІ ВЫЗВАЛІЦЦА АРГАНІЗАЦЫЯ АД АБАВЯЗКА, КАЛІ ЎВЯЗЕНЫ ЁЮ ТАВАР БУДЗЕ АДПРАЎЛЕНЫ НА ЭКСПАРТ НЕ ПАСЯРЭДНІКАМ, ЯКОМУ ЯНА ЯГО РЭАЛІЗАВАЛА, А ТРЭЦІМ АСОБАМ?

Не, не вызваліцца. Для вызвалення ад абавязку вываз за межы краіны павінен ажыццявіць сам імпарцёр або пасярэднік, якому імпарцёрам па дамове быў рэалізаваны дадзены тавар. Так, напрыклад, арганізацыя А ўвозіць картонныя скрыні і рэалізуе іх арганізацыі Б, якая пакуе ў іх уласную прадукцыю і рэалізуе арганізацыі В. Арганізацыя У ажыццяўляе экспарт дадзеных тавараў. У гэтай сітуацыі арганізацыя А не вызваліцца ад абавязку ў дачыненні да ўвезеных кардонных скрынь.

ІЛЬГОТА 1.8. ВЫКАРЫСТАННЕ АДХОДАЎ ПРЫ ВЫТВОРЧАСЦІ ПРАДУКЦЫІ. ЦІ БУДЗЕ ЎЗНІКАЦЬ АБАВЯЗКАСЦЬ У СТАЎЛЕННІ ЗРОБЛЕНАЙ ПАЛІМЕРНАЙ Упакоўкі, ПРЫ ВЫТВОРЧАСЦІ ЯКОЙ БУДУЦЬ ВЫКАРЫСТОЎВАЦЦА АДХОДЫ ПЛАСТМАС?

Не, не будзе пры выкананні пэўных умоў. Абавязак не распаўсюджваецца на вытворцаў у частцы вырабленай палімернай упакоўкі пры ўмове выкарыстання ў працэсе яе вытворчасці не менш як 40 працэнтаў (ад агульнага аб'ёму іх вытворчасці або па кожным відзе прадукцыі асобна ў вагавым выражэнні) адходаў пластмас, сабраных на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, або другасных палімерных матэрыялаў , вырабленых на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь. Пры гэтым адходы пластмас або другасныя палімерныя матэрыялы павінны складаць не менш як 40 працэнтаў ад агульнай колькасці сыравіны, якая была выкарыстана пры вытворчасці палімернай упакоўкі. Гэта льгота можа прымяняцца да агульнага аб'ёму адгружанага (рэалізаванага) тавару або па кожным відзе прадукцыі асобна. Датай узнікнення абавязку па таварах з'яўляецца дата іх адгрузкі (рэалізацыі). Такім чынам, неабходна ўлічваць ці быў выкарыстаны патрэбны працэнт другаснай сыравіны ў агульным аб'ёме рэалізаваных у перыядзе справаздачы тавараў. Так, у выпадку, калі ў агульным аб'ёме рэалізаванага тавару працэнт выкарыстання адходаў пластмас або другасных палімерных матэрыялаў складзе 40 працэнтаў і больш, то арганізацыя вызваліцца за ўвесь агульны аб'ём адгружанай упакоўкі, калі менш за 40 працэнтаў - толькі па асобных відах прадукцыі, дзе дадзеная ўмова выканана.

ЛЬГОТА 1.10. АРГАНІЗАЦЫЯ УВОЗІЦЬ ПЛЁНКУ (КОД ТН ЗЭД ЕАЭС 3920), З ЯКОЙ ПАМЛЯ БУДЗЕ ВЫРАБЛЕНА ПАЛІМЕРНАЯ Упакоўка (КОД ТН ЗЭД ЕАЭС 3923). У СТАЎЛЕННІ ЯКАГА ТАВАРА БУДЗЕ ЎЗНІКАЦЬ АБАВЯЗКАСЦЬ?

У дадзеным выпадку ў адносінах да плёнкі магчыма прымяненне льготы згодна з якой, абавязак не распаўсюджваецца на пастаўшчыкоў у частцы тавараў і ўпаковачных матэрыялаў, якія выкарыстоўваюцца ў якасці сыравіны, матэрыялаў, запасных частак (камплектуючых) пры вытворчасці (у тым ліку іншымі вытворцамі) тавараў, названых у пераліку. . Такім чынам, у разгляденай сітуацыі, калі з названай плёнкі былі зроблены (у тым ліку іншымі вытворцамі) тавары, названыя ў пераліку, абавязак будзе ўзнікаць у адносінах да канчатковага тавару. Пры гэтым неабходна абавязкова мець пацвярджаючыя дакументы для вызвалення ад абавязку ў адпаведнасці з падпунктам 7.2 пункта 7 Дадатка 2 да пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30 чэрвеня 2020 г. нумар 388 "Аб абыходжанні з адходамі тавараў і ўпакоўкі".

ЛЬГОТА 1.11. ПРЭФОРМЫ. У СТАЎЛЕННІ ЧАГО УЗНІКАЕ АБАВЯЗКАСЦЬ: ПРЭФОРМ АБО БУТЫЛКІ, ВЫРАБЛЕНАЙ З ЯЕ?

Пры ўвозе ці вытворчасці прэформ, прызначаных для выраба упакоўкі, абавязак узнікае ў вытворцы ці імпарцёра прэформы. У далейшым на вытворцу ўпакоўкі з преформы абавязак не распаўсюджваецца. Так, напрыклад, у выпадку ўвозу прэформы ў імпарцёра будзе ўзнікаць абавязак, а суб'ект гаспадарання, які ажыццявіць выдзіманне палімернай упакоўкі (бутэлькі) будзе вызвалены ад платы. Пры гэтым калі апошні ажыццявіць выдзіманне бутэлькі і залье ў яе, умоўна, сацыяльна-значны тавар (малако, кефір і г.д.), то імпарцёр зможа прымяніць адпаведную льготу.

ЛЬГОТА 1.14. ЦІ УЗНІКАЕ АБАВЯЗКАСЦЬ НА УПАКОЎКУ, УВЕЗЕНУЮ У ЯКАСЦІ ТАВАРА І ВЫКАРЫСТАННАЙ ВА ЎЛАСНАЙ ДЗЕЙНАСЦІ (НЕ ПРЫЗНАЧАНА ДЛЯ РЭАЛІЗАЦЫІ)?

Напрыклад, арганізацыя ўвозіць у якасці тавара пустыя пластмасавыя скрыні (КОД ТН ЗЭД ЕАЭС 3923 10) для захавання сыравіны на тэрыторыі арганізацыі. Так, у стаўленні пластмасавых скрынь абавязак будзе ўзнікаць. Льготу ў дадзеным выпадку прымяніць немагчыма, бо яна не распаўсюджвае сваё дзеянне на ўпакоўку.
Даведачна: Згодна з льготай 1.14 абавязак не распаўсюджваецца на вытворцаў і пастаўшчыкоў у частцы тавараў (акрамя ўпакоўкі), якія выкарыстоўваюцца ў іх дзейнасці пры вытворчасці прадукцыі, выкананні работ, аказанні паслуг і для агульнагаспадарчых патрэб і не прызначаны для рэалізацыі ў нязменным стане або ў якасці расходных матэрыялаў. . Пад упакоўкай разумеюць вырабы, якія выкарыстоўваюцца для размяшчэння, абароны, транспарціроўкі, загрузкі і разгрузкі, дастаўкі і захоўванні сыравіны і гатовай прадукцыі, а таксама для закаркоўвання такіх вырабаў і іх захоўвання. Такім чынам, паколькі ўвезеныя скрыні, зыходзячы з вышэйпрыведзенага вызначэння, з'яўляюцца упакоўкай, то льготу прымяніць немагчыма і, адпаведна, абавязак будзе ўзнікаць.

ЛЬГОТА 1.15. ПЕРАДАЧА НА ЗАХАРАНЕННЕ. УВЯЗЕНАЯ ЎПАКОЎКА Ў СУВЯЗІ З ПСУТОЙ БЫЛА ПЕРАДАДЗЕНА ІМПАРЦЁРАМ НА ЗАХАРАНЕННЕ, ЦІ БУДЗЕ ЎЗНІКАЦЬ АБАВЯЗКАСЦЬ?

Не, абавязак не распаўсюджваецца на вытворцаў і пастаўшчыкоў у частцы тавараў і ўпакоўкі, якія ў сувязі са стратай спажывецкіх уласцівасцей перададзены імі на захараненне. Пры гэтым трэба ўлічваць, што калі адходы былі перададзены на выкарыстанне, то арганізацыя не зможа прымяніць ільготу. У такім выпадку магчыма ўключэнне адходаў упакоўкі, перададзеных на выкарыстанне, у лік выканання абавязку шляхам арганізацыі ўласнай сістэмы збору, абясшкоджвання і (або) выкарыстання адходаў.

ЯКІМ ДАКУМЕНТАМ ВЫЗНАЧАНЫ СПІС ЛЬГОТ?

Пералік выпадкаў і ўмоў вызвалення ад абавязку вызначаны дадаткам 1-1 да пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30 чэрвеня 2020 г. №388 "Аб абыходжанні з адходамі тавараў і ўпакоўкі". Пералік дакументаў, якія пацвярджаюць права прымянення льготы, зацверджаны дадаткам 2 да пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30 чэрвеня 2020 г. №388 "Аб абыходжанні з адходамі тавараў і ўпакоўкі".

Чым трэба кіравацца пры вызначэнні прызначэння тавараў для бытавога або небытавога выкарыстання?

Пад таварамі бытавога прызначэння маюцца на ўвазе тавары, прызначаныя ў асноўным для асабістых, сямейных, хатніх і іншых патрэб фізічных асоб, не звязаных з ажыццяўленнем прадпрымальніцкай дзейнасці, незалежна ад іх набыцця і выкарыстання фізічнымі або юрыдычнымі асобамі. Аднясенне тавару да бытавога павінна ажыццяўляцца зыходзячы з яго назначэння і ўмоў эксплуатацыі, устаноўленых вытворцам, а не зыходзячы з фактычнага выкарыстання ў быце або пры ажыццяўленні прадпрымальніцкай дзейнасці. У выпадку, калі вытворцам тавару ўказаны звесткі аб вобласці яго прымянення, характарыстыкі тавару, а таксама ўмовы яго эксплуатацыі, якія выключаюць магчымасць прымянення ў быце, або паказваюць на адназначнае прымяненне толькі ў рамках ажыццяўлення вытворчых працэсаў, то абавязак у адносінах да дадзеных тавараў не будзе ўзнікаць.

ХТО АБАВЯЗАНЫ ВЫЗНАЧАЦЬ КОД ТН ЗЭД ЕАЭС НА ЎВАЗНЫ ТАВАР (УПАКОЎКУ)?

Код ТН ЗЭД ЕАЭС на ўвазны тавар (упакоўку) прысвойваецца дэкларантам. Пры гэтым часта код ТН ЗЭД ЕАЭС прысвойваецца толькі тавару, а на яго ўпакоўку няма. У гэтым выпадку арганізацыя можа прысвоіць код ТН ЗЭД ЕАЭС упакоўцы самастойна. Таксама, для выключэння негатыўных наступстваў няправільнай класіфікацыі тавараў (упакоўкі) па ТН ЗЭД ЕАЭС арганізацыі маюць права звярнуцца ў Мінскую цэнтральную мытню па атрыманне папярэдняга рашэння, якая з'яўляецца мытным органам, упаўнаважаным прымаць папярэдняе рашэнне аб класіфікацыі тавару ў адпаведнасці з ТН ЗЭД ЕАЭС.

Ці НЕАБХОДНА ПРАДСТАЎЛЯЦЬ У АДРАС АПЕРАТАРА ДАКУМЕНТЫ, ЯКІЯ ПАДЦЯРЖВАЮЦЬ ПАДСТАВЫ ДЛЯ ВЫЗВАЛЕННЯ АД АБАВЯЗКА? Якія іншыя дакументы трэба прадстаўляць АПЕРАТАРУ?

Не, дакументы прадстаўляць не трэба. Пералік дакументаў, якія пацвярджаюць узнікненне прававых падстаў для вызвалення ад абавязку, захоўваецца ў вытворцаў і пастаўшчыкоў. У адрас Аператара іх прадстаўляць не трэба. Пры гэтым Аператар мае права запытваць у юр. асоб і ІП інфармацыю і дакументы аб выкананні абавязку. Даведачна: пералік пацвярджаючых дакументаў зацверджаны дадаткам 2 да пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30 чэрвеня 2020 г. №388 "Аб абыходжанні з адходамі тавараў і ўпакоўкі". Пры выкананні абавязку не шляхам унясення платы, а шляхам прымянення ўласнай сістэмы збору адходаў, акрамя справаздачы ў адрас Аператара неабходна прадставіць дакументы, устаноўленыя п.10 Палажэння аб парадку і тэрмінах прадстаўлення інфармацыі аб выкананні абавязку, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30 чэрвеня 2020 г. г. №388 "Аб абыходжанні з адходамі тавараў і ўпакоўкі".

ЯК ПРЫМЯНЯЦЬ УЛАСНУЮ СІСТЭМУ ЗБОРУ Ў СТАЎЛЕННІ Ўпакоўкі АД СЫРАВІНЫ, МАТЭРЫЯЛАЎ (якія камплектуюць), увезеных на ТЭРЫТОРЫЮ РБ І ВЫКАРЫСТАНЫХ ВА ЎЛАСНАЙ ВЫТВОРЧАСЦІ?

Арганізацыя можа вызваліцца ад платы за такую ўпакоўку шляхам ужывання ўласнай сістэмы збору адыходаў, якая павінна складацца з: збор упакоўкі, у адносінах да якой узнік абавязак і якая страціла спажывецкія ўласцівасці ў працэсе ўласнай дзейнасці (уласныя адходы ўпакоўкі); выкарыстанне (перапрацоўку) дадзеных адходаў упакоўкі самастойна, альбо шляхам перадачы юр. асобам або ІП, якія ажыццяўляюць выкарыстанне адходаў (перапрацоўку). Неабходна ажыццявіць перадачу на выкарыстанне адходаў непасрэдна арганізацыям, якія ажыццяўляюць выкарыстанне гэтых адходаў (без пасрэднікаў). Пры гэтым у выпадку, калі ў справаздачным перыядзе арганізацыя не паспела сабраць і перадаць на выкарыстанне патрэбны аб'ём адходаў упакоўкі, то ў яе ўзнікае абавязак унясення платы за тую частку ўпакоўкі, па якой не выкананы абавязацельствы. Зварот грашовых сродкаў або залік у лік будучых плацяжоў магчымы ў наступным справаздачным перыядзе пры ўмове перадачы на выкарыстанне пакінутай часткі ўпакоўкі.

ДА ЯКОЙ ДАТЫ НЕАБХОДНА ВЫКАНАЦЬ Абавязак?

Тэрмін прадстаўлення справаздачы, унясення платы і прадстаўлення неабходных дакументаў (пры неабходнасці) - да апошняга даты месяца, наступнага за справаздачным (каляндарным) кварталам. Калі апошні дзень тэрміна, устаноўленага для ўнясення платы, прыпадае на непрацоўны дзень, днём заканчэння тэрміну лічыцца бліжэйшы наступны за ім працоўны дзень. Так, напрыклад, за 2 квартал 2023 года трэба даць справаздачу аб выкананні абавязку і ўнесці плату да 31 ліпеня (уключна) гэтага ж года. Таксама варта ўлічваць, што калі сума платы, якая падлягае ўнясенню на працягу аднаго каляндарнага года (нарастаючым вынікам з пачатку года), складае менш за адну базавую велічыню, устаноўленую на дату прадстаўлення справаздачы аб выкананні абавязку за апошні справаздачны перыяд, то ўнясенне платы можа ажыццяўляцца плацельшчыкамі не. пазней за 31 студзеня наступнага каляндарнага года.

ЯК ПАДАЦЬ СПРАВАЗДАЧУ?

Справаздача прадстаўляецца ў выглядзе электроннага дакумента ў сістэме АСКІПФС (аўтаматызаваная сістэма комплекснай інфармацыі аб пералічэнні сродкаў)

 Ёсць некалькі варыянтаў зайсці ў сістэму для падачы справаздачы.

1 варыянт. Вы можыце заходзіць у сістэму па прамой спасылцы: http://report.vtoroperator.by/login/logineds Гэтую спасылку вы можаце захаваць у панэлі закладак вашага браузера і ў далейшым выкарыстоўваць прамы ўваход у сістэму.

2 варыянт. Можна заходзіць у сістэму з галоўнай старонкі сайта Аператара. Націскайце кнопку «Падаць справаздачу» у правым верхнім куце сайта.

подать отчет кнопка.png
3 варыянт. Калі вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр Internet Explorer, то павінны адзначыць, што ў вас могуць быць праблемы з карэктным адлюстраваннем старонак сайта. Аднак для такіх карыстальнікаў прадугледжаны альтэрнатыўны ўваход з галоўнай старонкі.

АСКИПФС.png

Толькі ў выпадку адсутнасці ў вытворцаў і пастаўшчыкоў сродкаў ЭЦП справаздача можа быць прадстаўлены на папяровым носьбіце. спампаваць форму справаздачы

У выпадку, калі пастаўшчык заключыў дамову з Аператарам, але не ажыццяўляў імпарту тавараў і ўпакоўкі ў квартале, яму неабходна падаць «нулявую» справаздачу.

Як заключыць дагавор з аператарам?

Спачатку неабходна зарэгістравацца ў сістэме АСКІПФС. Варта крок за крокам ўнесці інфармацыю, якую запытвае сістэма АСКІПФС і прымацаваць сканаваныя копіі запытаных дакументаў, на падставе ўнесенай інфармацыі Сістэма АСКІПФС фарміруе асабісты кабінет плацельшчыка статус, якога вызначаны "Без дагавора". Існуе два спосабу заключэння дагавора з Аператарам: плацельшчыку неабходна ў асабістым кабінеце націснуць на меню «Арганізацыя» і абраць укладку «Картачка контрагента» у левым ніжнім куце старонкі адлюстравана кнопка «Заключыць дамову», пры націску якой адкрываецца форма для запаўнення дамовы. пры падпісанні справаздачы, у графе "Сума аплаты, рублёў" значэнне якой будзе больш за нуль, сістэма АСКІПФС аўтаматычна апавясціць аб неабходнасці заключыць дагавор. Запоўніўшы ўсе палі і прымацаваўшы абавязковыя дакументы, сістэма АСКІПФС сфарміруе дагавор для подпісу.

ЯК МОЖНА ВЫКАНАЦЬ АБАВЯЗАК?

Спосаб 1. Унясенне платы. Неабходна заключыць дагавор з Аператарам, падаць справаздачу аб выкананні абавязку і ўнесці плату. Спосаб 2. Арганізацыя ўласнай сістэмы збору адходаў. Неабходна сабраць і перадаць на выкарыстанне (перапрацоўку) адходы, прадставіць пацвярджаючыя дакументы, падаць справаздачу аб выкананні абавязку. Абавязак можа быць выканана адным з двух спосабаў або іх сукупнасцю.

КАЛІ ўзнікае АБАВЯЗАК?

У пастаўшчыкоў (імпарцёраў) тавараў і ўпакоўкі: дата іх выпуску ў адпаведнасці з мытнымі працэдурамі выпуску для ўнутранага спажывання, рэімпарту; дата іх прыняцця на ўлік, калі мытнае дэклараванне і выпуск у адпаведнасці з заканадаўствам не робяцца. У вытворцаў тавараў - дата адгрузкі (рэалізацыі) тавараў на тэрыторыі Беларусі.